HOME SWEET HOME - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Wout en Jen - WaarBenJij.nu HOME SWEET HOME - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Wout en Jen - WaarBenJij.nu

HOME SWEET HOME

Door: Jen

Blijf op de hoogte en volg Wout en Jen

03 Maart 2014 | Nederland, Katwijk-Midden

Hallo lieve lezers,

Ons laatste reisverslag schrijf ik met een kop thee naast de kachel, want wat is het koud in Nederland!

We waren gebleven bij onze trip naar Hobbiton, waarna we naar Coromandel zijn gereden. Vorige week zaterdag was het helaas slecht weer, en gingen we daarom maar lekker een dagje ontspannen in ons hotel. Op zondagochtend werden we vroeg gewekt, niet door de vogels dit keer, maar door cycladen die tegen ons raam aan het tikken waren. Voor degenen die niet weten wat een cyclade is: dit is een gigantische vliegende boomkever die een soort van knarsend geluid maakt. Wat bleek, we hadden het terraslicht aangelaten en blijkbaar komen ze op licht af, heel fijn! Vroeg op dus, en toen zijn we gaan rijden naar een aantal bijzondere stranden.
Als eerste stond Cathedral Cove op het programma gelegen in het plaatsje Hahei. Dit is een natuurlijk gevormde boog in één van de rotsen op het strand. Om dit strand te bereiken, moesten we alleen eerst nog 40 minuten lopen door bossen, over modderpaden en nog aardig wat traptreden afdalen. Het bleek gelukkig de moeite waard, want het uitzicht is echt geweldig. Je kan vanaf het strand door deze ‘tunnel’ lopen en dan bereik je weer een ander strandje met allemaal rotspartijen in zee. De zon scheen volop en we hebben dan ook mooie foto’s kunnen maken.
Vervolgens hebben we Hot Water Beach bezocht. Zoals de naam al zegt, is dit een strand met warmtebronnen in het zand. Zodra het eb wordt, komen deze bronnen bloot te liggen. Je kunt dan een gat graven en vervolgens in je eigen spa bad gaan zitten. Het zand rond deze bronnen is ontzettend heet en je ziet het zelfs borrelen, heel gek om te zien!

Daarna zijn we de auto ingesprongen en gaan rijden naar Kerikeri, een plaatsje in de Bay of Islands. ’s Avonds hebben we fish and chips afgehaald en hebben we nog even gebubbeld in de jacuzzi bij het zwembad. Na het vele reizen vonden we het tijd worden voor een stranddagje, en dat hebben we maandag dan ook lekker gedaan. De baaien zijn in deze regio ook weer prachtig, met allemaal kleine eilandjes voor de kust.

Dinsdagochtend zijn we naar Auckland gereden, waar een een studio hadden geboekt. We zaten in een zakenwijk buiten het centrum, en hadden na een autorit van 3 uur geen zin om weer naar het centrum te rijden. Behalve de skyline van Auckland hebben we er dus niet veel van gezien. De studio had een eigen wasmachine en droger, en daarom hebben we maar even alle kleding gewassen zodat het grootste gedeelte weer schoon mee naar huis kon. Scheelt weer! ;)

De volgende morgen alles weer ingepakt, de auto schoongemaakt en op naar het vliegveld. Die dag vlogen we namelijk terug naar Adelaide. De vlucht verliep, op wat krijsende kinderen na, goed. In Adelaide aangekomen moesten we weer door de douane, waar we dit keer ondervraagd werden waarom we eerst een maand, en nu dan nog 2 losse dagen in Adelaide zouden verblijven. Gelukkig vond hij ons verhaal geloofwaardig en mochten we door lopen! :)
In Adelaide hadden we een hotelkamer geboekt. Het bleek een erg gedateerde kamer te zijn die de afgelopen 10 jaar waarschijnlijk met de Franse slag is schoongemaakt. VIES dus! Gelukkig hebben we de tweede nacht een andere kamer gekregen.

Donderdag zijn we naar de stad geweest en hebben we gewinkeld en ’s middags in het stadspark gelegen en gekeken naar de vele soorten vogels die hier verblijven. Zo lagen er pelikanen te zonnen, dobberden er eenden en zwarte zwanen in het water en zaten er gekleurde papegaaien en witte kaketoes in de bomen. Nog eens wat anders dan schreeuwende meeuwen op het Katwijkse strand! In de namiddag hebben we lekker nog even gezwommen in het zwembad en ’s avonds heb ik de koffers alvast netjes ingepakt, want die dag erna was onze laatste dag in Australië alweer aangebroken. Aangezien we die avond om half 11 pas zouden vliegen, hebben we na de uitcheck voornamelijk een beetje gewinkeld en lekker op een terrasje gezeten en nog maar even extra genoten van het heerlijke weer. Rond half 6 hebben we de taxi gepakt richting het vliegveld. Het inchecken verliep allemaal soepel en daarna hebben we nog wat gewinkeld, omdat we de laatste dollars moesten opmaken.

Na een vlucht van ruim 13 uur kwamen we aan in Dubai, waar we 3 uur overstaptijd hadden voor onze volgende vlucht naar Amsterdam. Gelukkig konden we al snel boarden, omdat we weer met de gigantische A380 vlogen. Hier kunnen bijna 700 mensen mee, dus dat duurt even voordat het vliegtuig is gevuld! Deze vlucht duurde nog eens 7 uur. In totaal zo’n 24 uur reizen en zo’n 7 films later, kwamen we dan eindelijk aan op Schiphol. Daar stonden ons allemaal lieve mensen op te wachten, super leuk! :)

De jetlag hakte er toch wel even in, om 8 uur ’s avonds zaten we dan ook te knikkebollen op de bank. Maar inmiddels zijn we alweer twee dagen thuis en beginnen we alweer aardig in het Nederlandse ritme te komen. We kijken terug op een geweldig mooie reis vol met avonturen, die we door middel van dit reisverslag ook met jullie hebben kunnen delen. We hebben erg genoten van al jullie leuke berichtjes! Zo, en nu gaat het uitzoeken van alle foto’s en filmpjes beginnen! ;)

Liefs,

Wout & Jen

• 03 Maart 2014 - 12:46

Debbie:

Oh jee, het laatste verhaal is alweer aangebroken! Het was super leuk om jullie verslagen te lezen, maar ik ben blij dat jullie weer lekker thuis zijn. Zo ver weg vind ik toch wel een beetje spannend!

We moeten morgen maar even een fotokijk marathon plannen, want ik ben zoo benieuwd! Zie jullie morgen lieve wout en jen! :)

Liefs,
    Debbie

Verslag uit: Nederland, Katwijk-Midden

Onze eerste verre reis

Ons goede voornemen voor 2014 is meer genieten van het leven, onze dromen achterna! Daarom vliegen we op 1 januari in 22 uur via Dubai naar Adelaide, waar we onze reis zullen beginnen.
Daar halen we de huurauto op en rijden dan in 4 weken van Adelaide langs de kust naar Cairns. Tijdens deze roadtrip zullen we vele stops maken, waaronder in Melbourne, de Great Ocean Road, Canberra, Blue Mountains, Sydney, Byron Bay, Brisbane, Gold Coast, Australian Zoo, Fraser Island, Whitsunday Islands, Great Barrier Reef, Fitzroy Island. Natuurlijk zullen we ook de bekende wijngebieden bezoeken, zoals Barossa Valley, McLaren Vale en Hunter Valley.
Begin februari vliegen we van Cairns naar Christchurch (Zuidereiland Nieuw Zeeland), waar we ook weer een huurauto zullen ophalen. Vanuit Christchurch rijden we richting het zuiden en bezoeken onder andere Milford Sound en de Fox Glacier. Langs de westkust rijden we omhoog richting het Abel Tasman National Park. Daar zullen we ook een aantal wijnhuizen in Marlborough bezoeken.
Vervolgens varen we per ferry in 3 uur richting het Noordereiland waar we allereerst Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, zullen bezoeken. Daarna gaan we het Noordereiland verkennen en zullen we onder andere Napier, Tongariro, Rotorua, en natuurlijk Hobbiton (de hobbitholes uit Lord of the Rings) bezoeken. Via de Bay of Plenty en Coromandel rijden we dan richting de Bay of Islands, waar we een aantal dagen zullen uitrusten.
Op 26 februari vliegen we van Auckland terug naar Adelaide. Hier blijven we nog 2 dagen en dan vliegen we helaas weer via Dubai terug naar Amsterdam, waar we op 1 maart zullen landen.